waar wij goed in zijn

Retargeting

Met Retargeting bereik je bezoekers die bepaalde delen van je website hebben bezocht door middel van tekst advertenties of beeldadvertenties. Retargeting is voor elk bedrijf geschikt en hier is geen groot budget voor nodig. Omdat je mensen bereikt die al eerder je website hebben bezocht bereik je meteen de juiste doelgroep en is de conversieratio hoog.

Hoe werkt Retargeting?

Jouw doelgroep retargetten kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld op basis van interesse geanalyseerd aan de hand van het surfgedrag van gebruikers. Of aan de hand van demografische gegevens zoals leeftijd, geslacht of woonplaats.

Bezoekers worden herkend aan de hand van een cookie. Hierdoor word het gedrag van de verschillende bezoekers geanalyseerd. Iemand die bijvoorbeeld een product in zijn of haar  winkelmandje plaatst maar besluit niet tot aankoop over te gaan kunnen we door eenvoudige segmentatie opnieuw benaderen met een persoonlijk bericht. Dit is slechts een voorbeeld van de vele mogelijkheden die retargeting biedt. 

Wanneer zet je Retargeting in?

Het grootste van de bezoekers van een website verlaat deze zonder te converteren. Met retargeting heb je de mogelijkheid deze bezoekers nogmaals te bereiken. Door het slim inzetten van retargeting kunnen we deze groep mensen verleiden om de website nogmaals te bezoeken. Denk bijvoorbeeld aan advertenties met speciale aanbieden, om zo de bezoeker toch te laten converteren.

Is Retargeting iets voor jou?

Nieuwgierig geworden naar wat Retargeting voor jouw bedrijf kan betekenen? DBOM bepaald graag met jou samen welke doelgroep relevant is aan jouw dienst, product of service. Samen zorgen dat wij dat we jou doelgroep met de juiste boodschap bereiken. Neem vrijblijvend contact met ons op!


Neem contact op