waar wij goed in zijn

DoubleClick

De wereld van online marketing is continu in beweging. De centralisering en automatisering van online marketingactiviteiten is een trend die we al een tijdje zien, en voor elk online marketing bureau straks de standaard wordt. DBOM loopt echter voorop, en anticipeert op deze dynamische markt. Om onze klanten sneller, efficiënter maar vooral effectiever te helpen, gaan we een nieuw tijdperk in. Vanaf november 2016 gaan we mee met deze trend en maken we gebruik van DoubleClick.

Wat is DoubleClick?

DBOM maakt per november 2016 gebruik van DoubleClick Digital Marketing (DDM). Dit is een geïntegreerd ad-technology platform. Hiermee kunnen we in één omgeving de digitale marketingcampagnes creëren, beheren en vergaand optimaliseren. Hiervoor is vanuit één centrale omgeving een compleet pakket aan tools beschikbaar.

Voordelen voor onze klanten

Momenteel worden betaalde online marketingactiviteiten ingezet en verder geoptimaliseerd met de hand, op basis van ervaring. Deze ervaring blijven we gebruiken, maar dit kan aan worden gevuld met de technologie van DoubleClick. In dit pakket zijn tal van nieuwe, vooruitstrevende tools beschikbaar die ervoor zorgen dat we campagnes diepgaander kunnen analyseren en optimaliseren, met als doel de ROI te verbeteren en het aantal conversies te laten stijgen. Hieronder volgen de belangrijkste voordelen van DoubleClick op een rijtje.

  • Slimme algoritmes

Met het zogenaamde bid management algoritme wordt het gedrag van (potentiële) klanten geanalyseerd en de biedingen voor advertenties automatisch geoptimaliseerd. Dit kan een hogere doorklikratio, lagere kosten per klik en meer conversies tot gevolg hebben.

  • Meer inzicht

We krijgen meerdere meetinstrumenten tot onze beschikking, zodat we beter inzicht krijgen in de prestaties van onze campagnes. Hierdoor kunnen we campagne optimalisaties makkelijker toepassen. Daarnaast krijgen we meer inzicht in de route die een consument heeft afgelegd, voor er een conversie heeft plaatsgevonden.  Deze informatie kunnen we gebruiken om strategische keuzes te maken en het budget beter te verdelen.

  • Doelgroep beter bepalen

Wij bouwen online profielen op van al jouw websitebezoekers, met informatie over hun gedrag. Op basis hiervan kunnen we slimme doelgroepen aanmaken die we via elk kanaal kunnen bereiken.

  • Toekomstbestendigheid

De automatisering en centralisering van online marketing kanalen is gaande en zal uiteindelijk overal worden toegepast. Door dit nu te implementeren zorgen we voor toekomstbestendigheid en lopen we nog voorop. Jullie concurrenten maken hier in veel gevallen nog geen gebruik van, waardoor DoubleClick een concurrerend voordeel biedt.

Heb je interesse in het gebruik van DoubleClick? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.


Neem contact op