waar wij goed in zijn

E-mailmarketing

E-mailmarketing is een welbekende, effectieve en bovendien één van de oudste vormen van online marketing. Het is een uitstekende methode om de relatie van huidige klanten te versterken, de relatie met oude klanten te reactiveren en potentiële klanten te overtuigen om een relatie aan te gaan. Dankzij de effectiviteit van e-mailmarketing wordt een goede of zelfs uitstekende ROI behaald. 

Hoewel e-mailmarketing al heel wat jaren bestaat, is het nog lang niet uitgekristalliseerd. Nog steeds worden met regelmaat nieuwe features aan het brede scala aan mogelijkheden toegevoegd.  

Gebruiksvriendelijke e-mailmarketingsoftware

De e-mailmarketingsoftware die wij aanbieden is voorzien van deze laatste gemakken. Zo is het mogelijk om de nieuwsbrieven op te maken zonder enige HTML-kennis. Met een simpele klik-en-sleepbeweging kunnen de verschillende elementen in de nieuwsbrief worden toegevoegd. 

Voordat de nieuwsbrief wordt verzonden, leidt de software je langs verschillende stappen die jouw e-mailcampagne optimaal maken. Op deze manier vergeet je geen essentiële elementen in de nieuwsbrief op te nemen of aan te passen. Denk bijvoorbeeld aan laadtijden van de afbeeldingen, de juiste verzendtijd en -dag, de onderwerpregel en de opt-out. 

E-mailmarketing Targeting

Met de e-mailmarketingsoftware kun je tot op de persoon segmenteren door specifieke filters toe te passen. Door de ontvangers te targeten op basis van o.a. leeftijd, geslacht en woonplaats voorkom je een te brede doelgroep aan te spreken en bereik je jouw doelgroep veel effectiever. 

Met marketing automation is het bovendien mogelijk om op basis van specifieke momenten die jaarlijks, dagelijks of een ander moment terugkeren. Verjaardagsmails, re-activatiemails voor inactieve klanten en welkomstmails zijn hier goede voorbeelden van.   

Responsive e-mailmarketing

Na de verzending is het overigens niet nodig om je zorgen te maken over de weergave op mobiele devices als smartphones en tablets: de nieuwsbrieven worden optimaal weergegeven op alle soorten devices. 

Resultaten

De resultaten druppelen vlak na verzending vrijwel meteen binnen. De e-mailmarketing software maakt de specifieke resultaten op een begrijpelijke manier inzichtelijk. Aan de hand van resultaten van elke campagne geeft de software automatische verbeterpunten voor de volgende campagne door.  

Koppelingen

Heb je een webshop? Check het gedrag van jouw klanten naar aanleiding van jouw mailing middels de e-commerce tracker. Het is zelfs mogelijk om precies bijhouden welke producten een specifieke consument heeft gekocht. Je kunt de e-commerce tracker gebruiken door een API koppeling te maken met de e-mailsoftware (zoals via de Magento-plugin). 

Denk je dat e-mailmarketing een effectieve manier is om jouw doelgroep te bereiken? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.


Neem contact op