Zonder moeite meer leads uit je website halen!21 March 2016

Een bekend scenario, je hebt een website en met of zonder de hulp van DBOM komen er bezoekers. Best veel bezoekers. Maar het levert geen conversies op. Dat is jammer. Er kunnen aantal redenen zijn, de website mist een duidelijke call to action. Of de bezoekers zitten nog in een oriënterende fase. Als dit zo is hebben ze misschien wel een duwtje in de juiste richting nodig. 

Wie bezoekt mijn website?

Veel website bezoekers zijn potentiële klanten. Gemiddeld neemt slechts 5% tijdens een website bezoek contact op met het bedrijf. Uit onderzoek is gebleken dat ruim 55% van de bezoekers de website weer snel verlaat omdat het niet is wat zij zochten. Ze zijn bijvoorbeeld per ongeluk op een site gekomen of alleen uit nieuwsgierigheid. 

Dan blijft er 40% over aan potentiële klanten die mogelijk interesse heeft in één van je diensten. Maar helaas onderneemt deze groep geen actie en verlaten ze de website weer. Een gemiste kans. Stel je nou eens voor, dat je hen alsnog kunt benaderen met een aanbieding. Dit is nu mogelijk! DBOM kan je website bezoekers identificeren. 

Hoe werkt dat dan?

U heeft een website, met bezoekers, maar u weet niet wie. Een bezoeker laat wel informatie achter  zoals een IP-adres. Dit vangen wij op middels een script. In eerste instantie is deze informatie nutteloos. Maar wij koppelen het IP-adres aan het bijhorende bedrijf of organisatie. 

Van elke bezoeker die geïdentificeerd wordt ontvang je dan een rapport in je inbox. Dit kan dagelijks of wekelijks. Het rapport is gevuld met waardevolle informatie om de lead op te volgen. In het rapport staat onder andere:

  • LinkedIn profiel van de bezoeker

  • Bedrijfsnaam

  • Adres

  • Telefoonnummer

  • Het zoekwoord dat is gebruikt om bij de site te komen

  • De bezochte pagina’s

  • De tijd die de persoon op een pagina heeft doorgebracht   

Je bent dus niet alleen op de hoogte van de interesse, je weet ook waar de ander interesse in heeft. Hier kan je tijdens de opvolging op inspelen. Doe dit niet direct, wacht een paar dagen. Om geen argwaan van de ander op te wekken. 

Tip: Bekijk of de lead niet al tot je klantenbestand behoord. Of dat zij al een contactformulier hebben ingevuld. Dit kan je zien binnen Google Analytics als het invullen van een formulier als doel is ingesteld.

Mag dat wel?

Ja, de software is legaal. Er worden geen cookies op de computer van de bezoeker geplaatst. DBOM voldoet aan de ‘Cookiewet’. De ‘Cookiewet’ is onderdeel van de Telecomwet. De Telecomwet bevat meer dan alleen bepalingen over cookies. Wij zijn op geen enkele wijze in strijd met de Telecomwet. 

De Wet Bescherming Persoonsgegevens heeft betrekking op natuurlijke personen. De software slaat op geen enkele wijze gegevens op van natuurlijke personen.

Intergratie met CRM

Je ontvangt dus dagelijks of wekelijks een overzicht met verschillende leads. Dat kan, bij veel interesse, wel eens onoverzichtelijk worden. Daarom is het mogelijk gemaakt om de leads direct in een CRM systeem op te slaan. Zoals Salesforce of Pipedrive. 

Op deze manier sluiten de nieuwe leads dus naadloos aan op je huidige sales activiteiten. 

Probeer het nu 2 weken

Wil je meer uit je website halen zonder extra energie? Dan is deze mogelijkheid voor jou gemaakt. Wil je het proberen? Dat kan nu 2 weken gratis. Neem contact met ons op en wij vertellen alles wat je moet weten.