Van Lead naar Sale in Adwords31 January 2014

Het is zo ver! We kunnen vanaf deze maand echt gaan meten wat we binnenhalen met Adwords! Het verzamelen van leads (middels een formulier of anders), betekend straks niet meer dat je lastige CPL (cost per lead) berekeningen moet maken. We kunnen straks simpelweg aangeven welke lead een sale is geworden en zodoende exact zien wat de ROI is van campagnes!

Het is zo ver! We kunnen vanaf deze maand echt gaan meten wat we binnenhalen met Adwords! Het verzamelen van leads (middels een formulier of anders), betekend straks niet meer dat je lastige CPL (cost per lead) berekeningen moet maken. We kunnen straks simpelweg aangeven welke lead een sale is geworden en zodoende exact zien wat de ROI is van campagnes!

Voor de gevorderde Adwords gebruiker is het niets nieuws dat je kunt aangeven wat voor conversie er gepleegd is op je site. Je kunt nu al kiezen bij het aanmaken van conversie-scripts welk label deze moet meekrijgen... Maar achteraf bepalen wat welk label moet krijgen... dat was er nog niet.

Tada! Google heeft eindelijk bedacht dat dit wel handig zou zijn. We verwelkomen deze functie dan ook met open armen...

Dit alles is een stap in de richting van de wat omslachtige upload van conversiedata in Adwords. Hiermee kun je leads die een sale zijn geworden achteraf uploaden en zodoende dus meetellen. Dit is echter de enige manier om Off-Line conversie mee te tellen in de rapportage.

Het is nog niet duidelijk of deze functionaliteiten geïntegreerd gaan worden of niet. Het lijtk er wel op, maar het is altijd even afwachten...