Persbericht: Ervaringen van DBOM bij de Google Premier Partner Awards 201824 October 2018

Zoals je las in dit persbericht is DBOM genomineerd als finalist in de categorie Search voor de Google Premier Partner Awards 2018. Hiervoor zijn Lianne Landsman, Online Marketing Specialist bij DBOM, en Duncan Borsboom, founder van DBOM, naar Dublin gevlogen om dit evenement bij te wonen. 

Google organiseert de Premier Premier Partner Awards om innovatie in digitale marketing te eren op het gebied van Search, Mobile, Video, Display, Shopping en Growing Business Online. DBOM is aanbieder van voorgenoemde services voor verschillende bedrijven uit uiteenlopende sectoren. DBOM was finalist in de categorie Search, waar 25 genomineerden in zaten. “Hoeveel deelnemers er precies waren, weten we niet, maar we weten wel dat we met alle genomineerden over zes categorieën in de top 10% zitten”. Per categorie zijn er dus minstens 250 inzendingen geweest. 

De inzending van DBOM was een case van Screenproducts. Door strategisch handelen van DBOM steeg het aantal offerteaanvragen van Screenproducts met 800% in slechts een half jaar tijd. Hoe? DBOM bouwde meerdere search campagnes en implementeerde soft conversies om data te verzamelen uit de best presterende advertentiegroepen en campagnes. Tegelijkertijd maakten we gebruik van het op positie gebaseerde attributiemodel, om zo een extra dimensie te geven aan deze softconversies. Zo werd een veel snellere optimalisatie van de campagnes gerealiseerd, met verbluffende resultaten voor Screenproducts.

Inmiddels is het evenement voorbij en blikt DBOM terug op de Google Premier Partner Awards. “Het was een fantastische ervaring”, zegt Lianne Landsman. “Tijdens de drukke dagen in Dublin hebben we superveel inspiratie opgedaan over de manier waarop we samenwerken met Google”. Innovatie en samenwerking staan centraal bij de Premier Partner Awards, bij DBOM staan die twee hoog in het vaandel. Dat was tevens de motivatie om de case op te sturen naar Google. “Het was een kans om te laten zien dat we uitstekende resultaten behalen voor onze klanten als Premier Partner van Google”, aldus Lianne Landsman. Nadien vierden alle deelnemers dat ze tot “the best of the best of the best” behoren, een kreet die vaak voorbijkwam op de dag van de uitreiking. 

Thanks Google, hopefully we’ll see you next year!

 

EINDE PERSBERICHT