DBOM staat in de top 10 digitale marketingbureaus van Emerce 10009 April 2019

Haarlems online marketingbureau DBOM behaalde een plek in de top 10 van ‘digitale marketingbureaus klein’ van Emerce. Dit kwam naar voren uit het jaarlijkse onderzoek, waarin de prestaties van bedrijven uit de online industrie vergeleken worden.  

Veertiende editie Emerce 100

Op dinsdag 9 april verscheen de veertiende editie van Emerce 100. Jaarlijks beoordeelt Emerce de prestaties van bedrijven uit de online industrie door middel van een imago-onderzoek. In de categorie ‘digitale marketingbureaus klein’ staan in totaal zestien bedrijven vermeld. DBOM staat op de tiende plek met een score van vijf sterren. Emerce toont de resultaten van het imago-onderzoek in de vorm van een 7-puntsschaal; bedrijven kunnen dus maximaal zeven sterren behalen voor de hoogste score. Dit jaar was de hoogst behaalde score zes sterren. 

De beoordeling

Marktonderzoeksbureau Motivaction ondersteunde Emerce bij het uitvoeren van het onderzoek. Motivaction nodigde ruim 100.000 respondenten uit om deel te nemen. Uiteindelijk deden 1.295 respondenten mee aan het onderzoek. Zij beoordeelden de bedrijven aan de hand van vier criteria: ‘kennis/know-how’, ‘prijs-kwaliteitverhouding’, ‘betrouwbaarheid’ en ‘flexibiliteit’. Voor elk criterium gaven zij de bedrijven een beoordeling op basis van de 7-puntsschaal. 

Over DBOM

DBOM is in 2009 opgericht door Duncan Borsboom. Inmiddels beschikt DBOM over twee dochterondernemingen: Coster Copy en Online Koplopers. Het online marketingbureau maakt onderdeel uit van de Endeavour Group, gevestigd in Haarlem. Deze groep vormt een ‘one stop shop’ voor orchestrated digital marketing.