Waarom adverteren steeds belangrijker wordt01 December 2014

Consumenten worden steeds slimmer. Er wordt niet zo maar meer op een advertentie geklikt en gelijk een aankoop gedaan. Consumenten doen tegenwoordig uitgebreid onderzoek voordat ze uiteindelijk online converteren. Het wordt daarom ook steeds belangrijker om online te adverteren:

1. Zorg dat je online aanwezig bent!

Het is belangrijk om tijdens de online zoektocht van de consument aanwezig te zijn met jouw merk, product of service. Een online onderzoek begint bij een zoekmachine. Staat jouw advertentie tussen de resultaten lijst?

2. SEA vult jouw werkzaamheden op het gebied van SEO aan.

Lukt het jou nog niet om in de organische zoekresultaten bovenaan in Google te verschijnen? Adverteren zorgt ervoor dat je toch gevonden wordt op een bepaald zoekwoord. Mocht je zowel in de organische zoekresultaten als met een advertentie in Google bovenaan verschijnen, is dit alleen maar mooi meegenomen. Dit toont aan dat jouw site heel relevant is.

3. Verander advertenties snel en gemakkelijk

Advertenties kunnen gemakkelijk en snel aangepast of veranderd worden op het moment dat de wens van jouw klant of het aanbod van jouw producten of diensten verandert. Met het gebruik van site links en extenties kan je er tevens ook voor zorgen dat jouw consumenten zo veel mogelijk informatie krijgen over jouw merk.

4. Het geeft je de mogelijkheid om gericht te targeten.

Waar je bij het organische verkeer geen of weinig invloed hebt op welke pagina van jouw site getoond wordt, kan je met SEA snel en gericht de juiste advertenties tonen voor de juiste doelgroep.

5. Betaald verkeer kan andere marketing kanalen assisteren

In Google Analytics kan je dit vinden onder Top Conversion Paths. Hier is duidelijk te zien of een bezoeker van jouw site eerst via betaald verkeer is binnengekomen en daarna heeft geconverteerd doen hij/zij direct de site bezocht.