Persbericht: Haarlemse digital agency finalist van grote Google AwardDoor Merit Koutstaal - 27 August 2018

DBOM, online marketingbureau uit Haarlem, is geselecteerd als finalist voor de Premier Partner Awards 2018, gehost door Google Partners.

De Premier Partner Awards zijn in het leven geroepen om innovatie in digitale marketing te eren op het gebied van Search, Mobile, Video, Display, Shopping en Growing Businesses Online. DBOM biedt al deze online marketingservices aan zowel kleine als grote bedrijven uit verschillende sectoren. Hun inzending bestond uit een recente case voor Screenproducts:

Screenproducts zocht een manier om hun offerteaanvragen te verhogen. Ze benaderden DBOM voor hulp en begeleiding. DBOM bouwde meerdere campagnes en implementeerde soft conversies om data te verzamelen uit de best presterende advertentiegroepen en campagnes. Door op deze manier te werk te gaan, kon DBOM de campagnes veel sneller optimaliseren, met als gevolg dat het aantal offerteaanvragen met 800% steeg in slechts zes maanden.

“Binnen zes maanden realiseerden we een continue groei in het aantal offerteaanvragen. Zo steeg het aantal offertes in een maand van één naar negen.” verklaart Lianne Landsman, Online Marketing Specialist bij DBOM.

DBOM maakt deel uit van een selecte groep digitale specialisten die Google beschouwt als Premier Partner. Om te kwalificeren als Premier Partner moeten online marketingbureaus en hun professionals meerdere examens behalen en hun expertise aantonen door gebruik te maken van de advertentiemogelijkheden van Google.

Premier Partner Awards 2018 winnaars worden in oktober bekendgemaakt via: g.co/premierpartnerawards/emea

Over DBOM

DBOM is een online marketingbureau onder de paraplu van de Endeavour Group. De groep bestaat uit 98 ervaren denkers en makers, die onderdeel uitmaken van acht sub-bureaus met ieder hun eigen specialiteit. Endeavour Group mengt creativiteit met technologie en data, met experts in creatie, online, marketing en commerce.

Endeavour Group helpt bedrijven zichzelf opnieuw uit te vinden en uit te breiden in de nieuwe digitale wereld. Zo helpen ze ervaringen te creëren die het publiek zoekt en die bedrijven nodig hebben. Niemand houdt ervan wekenlang lastiggevallen te worden met advertenties waar niemand naar op zoek is. Dat geldt ook voor DBOM. Wij weten dat online marketing verbeterd kan worden. Drastisch.

Om elke euro keihard te laten werken, werkt DBOM met de beste mensen en de beste technieken. Wie deze mensen zijn? Simpel gezegd: superslimme online marketeers die overdag continu bezig zijn met data en er ’s nachts over dromen. Ze linken alle stukjes informatie aan elkaar en zien kansen die niemand anders ziet. Om het beste resultaat te krijgen, werken ze met attributiemodellen en slimme biedstrategieën. DBOM werkt vandaag met de technieken van morgen. Voor klanten als ING, van Gogh Museum, BMW, RTL Nederland en Mercedes Benz.

DBOM wist dat voice groot ging worden, en implementeerde een voice-first benadering in de hele groep, zijn producten en services. Omdat DBOM zo zwaar investeerde, lopen ze nu voor als het op voice-innovatie aankomt. Continue testen, leren, meedoen en experimenteren zorgt dat ze deze voorsprong kunnen behouden. Vanaf het begin doen ze al mee aan de datagedreven beweging, en zoeken dan ook continu naar manieren om hun campagnes te optimaliseren met nieuwe machine learning oplossingen van Google om zich ervan te verzekeren de beste resultaten te behalen voor hun klanten.