onze expertise aan het woord

Lees verder

Een Flauw Benul - Data en Analyses

Een Flauw Benul is een serie blogs waarin onze stagiair Mitchel van Luit de beginselen van online marketing bespreekt. Om de week schrijft Mitchel over een onderwerp binnen online marketing waar hij kennis mee heeft gemaakt bij DBOM. Veel mensen z...

Door Mitchel Van Luit - 20 September 2017
Lees verder

Een Flauw Benul - In contact met social media marketing

Een Flauw Benul is een serie blogs waarin onze stagiair Mitchel van Luit de beginselen van online marketing bespreekt. Om de week schrijft Mitchel over een onderwerp binnen online marketing waar hij kennis mee heeft gemaakt bij DBOM. Tegenwoordig...

Door Mitchel Van Luit - 04 September 2017
Lees verder

Waarom SEO zo belangrijk is en timing cruciaal

Zoekmachine optimalisatie (SEO) wordt te vaak onderschat. Meestal wordt er pas over nagedacht op het moment dat een nieuwe site reeds is gebouwd, web-content al is geschreven of een blog-post al live staat. SEO is de basis van een gedegen online m...

Door Maxime Eringa - 30 August 2017
Lees verder

Meer en minder kledingwinkels in Nederland

Vandaag bracht het CBS cijfers naar buiten waaruit blijkt dat het aantal fysieke kledingwinkels sinds 2013 met 9 procent is gedaald. Toch steeg het totale aantal kledingwinkels met 19 procent. Hoe dit kan? Steeds meer kledingzaken zijn online. De afg...

Door Mitchel Van Luit - 29 August 2017
Lees verder

Een Flauw Benul - Een duik in SEA

Een Flauw Benul is een serie blogs waarin onze stagiair Mitchel van Luit de beginselen van online marketing bespreekt. Om de week schrijft Mitchel over een onderwerp binnen online marketing waar hij kennis mee heeft gemaakt bij DBOM. Als je wilt d...

Door Mitchel Van Luit - 22 August 2017
Lees verder

Dynamische zoekadvertenties, passen ze bij jouw bedrijf?

Wil je dat jouw website zichtbaar is als een potentiële klant op zoek is naar jouw producten of diensten? Ik weet zeker dat jouw antwoord op deze vraag volmondig ‘ja’ is. Maar zelfs met een zorgvuldig beheerd AdWords-account en een g...

Door Lianne Landsman - 16 August 2017
Lees verder

Een Flauw Benul: SEO je wel?

Een Flauw Benul is een serie blogs waarin onze stagiair Mitchel van Luit de beginselen van online marketing bespreekt. Om de week bespreekt Mitchel een onderwerp binnen online marketing waar hij kennis mee heeft gemaakt bij DBOM. Eén van de...

Door Mitchel Van Luit - 09 August 2017
Lees verder

Tekort aan online marketeers

De cijfers liegen er niet om. De e-commerce markt groeit met de dag en steeds meer non e-commerce bedrijven worden steeds afhankelijker van hun online aanwezigheid. Bedrijven die van oudsher altijd konden vertrouwen op hun offline (marketing-) kanale...

Door Martijn Van Royen - 04 August 2017
Lees verder

Helpt een CDN met je SEO?

Een Content Delivery Network (CDN) is een systeem van servers dat wereldwijd verspreid staat en webpagina’s of andere content (zoals video’s) serveert op basis van de geografische locatie van de gebruiker. Dit klinkt natuurlijk allemaal v...

Door Jacco van Lith - 31 July 2017
Lees verder

Exact match in AdWords straks wat breder

Google heeft aangekondigd in de komende maanden de exact match binnen AdWords iets uit te breiden. Dit betekent dat je meer volume zal hebben en meer klikken zal krijgen op de zoekwoorden die je op exact match instelt in AdWords dan voorheen. Even...

Door Maxime Eringa - 22 March 2017
Lees verder

Het 8-stappenplan voor lead nurturing campagnes

Uit onderzoek blijkt dat de helft van de leads die voor het eerst in aanraking komen met jouw bedrijf, diensten of producten, nog niet klaar is om te kopen. Maar hoe houd je deze leads dan vast? Want zeker is dat het overgrote deel van deze leads op...

Door Martijn Van Royen - 20 September 2016
Lees verder

Vacature Online Marketing Stagiair(e)

Wij zijn een jong en creatief online marketing bureau in het centrum van Haarlem en wij zijn op zoek naar een stagiair(e) die ons team komt versterken. Als stagiair(e) ga jij ons ondersteunen met het opzetten en optimaliseren van o.a. Adwords en s...

Door Maxime Eringa - 12 April 2016
Lees verder

Zonder moeite meer leads uit je website halen!

Een bekend scenario, je hebt een website en met of zonder de hulp van DBOM komen er bezoekers. Best veel bezoekers. Maar het levert geen conversies op. Dat is jammer. Er kunnen aantal redenen zijn, de website mist een duidelijke call to action....

Door Mickey Brouwer - 21 March 2016
Lees verder

Retargeting irritant of niet?

Als online marketeers is het voor ons heel normaal om met verschillende targeting mogelijkheden te werken. Onze klanten willen namelijk graag enkel en alleen de juiste mensen bereiken en daarmee kosten besparen, maar ook nodeloze kliks op betaalde ad...

Door Duncan Borsboom - 05 August 2015
Lees verder

Mobilegeddon: Een Maand Later

Het is nu alweer bijna een maand geleden sinds Google’s laatste update: Mobilegeddon a.k.a De Mobile-Friendly Apocalyps. Maar wat hebben we er van gemerkt en wat moeten we nu eigenlijk doen? De Update en haar gevolgen Op 21 april vond de ni...

Door Maxime Eringa - 25 May 2015
Lees verder

Crawl bots in Google Analytics

Veel mensen gebruiken Google Analytics voor bijna alle data die ze nodig hebben over de bezoekers van een website. Dan is het natuurlijk van groot belang dat deze data klopt. Helaas kampt Google Analytics al een tijdje met bots die zich voordoen als...

Door Jacco van Lith - 15 May 2015
Lees verder

Dynamic Search Ads in Google AdWords

Wil je AdWords inzetten voor een grote website met veel producten? Dan kan je natuurlijk heel veel verschillende campagnes maken met tientallen advertentiegroepen, honderden keywords en en nog meer advertenties maar het kan ook makkelijker… Ze...

Door Romy Manshanden - 15 April 2015
Lees verder

Het doek is gevallen voor Internet Explorer

Na een lange lijdensweg van klachten, bugs en beveiligingsissues wordt Internet Explorer, Microsofts eigen webbrowser, dan eindelijk uit zijn lijden verlost.  Internet Explorer is voor vele van ons de browser waarmee we zijn begonnen, waarmee...

Door Romy Manshanden - 19 March 2015
Lees verder

Google Tag Manager: Waarom DBOM er gebruik van maakt!

Wat is de Google Tag Manager (GTM) precies? GTM is een tool die het voor marketeers als wij zelf gemakkelijker maakt om tags en scripts toe te voegen aan een website zonder dat de website code bewerkt hoeft te worden door een developer. Het enige wat...

Door Maxime Eringa - 04 March 2015
Lees verder

Rich snippets en dynamic structured snippets

Sinds vorig jaar heeft Google “Rich Snippets” geïntroduceerd, een manier om iemand van nog meer informatie te voorzien voordat ze klikken op een zoekresultaat. Sinds begin deze maand hebben ze dynamic structured snippets voor AdWords...

Door Romy Manshanden - 01 February 2015
Lees verder

SSL Certificatie en SEO

Helpt SSL certificatie bij de SEO van je website? Voor een antwoord op deze vraag kunnen we het kort houden; Ja, een SSL certificaat heeft een positieve invloed op je ranking in Google. De zoekmachinegigant heeft aangegeven dat ze websites met een...

Door Jacco van Lith - 06 January 2015
Lees verder

Waarom adverteren steeds belangrijker wordt

Consumenten worden steeds slimmer. Er wordt niet zo maar meer op een advertentie geklikt en gelijk een aankoop gedaan. Consumenten doen tegenwoordig uitgebreid onderzoek voordat ze uiteindelijk online converteren. Het wordt daarom ook steeds belangri...

Door Romy Manshanden - 01 December 2014
Lees verder

Word koning van de content marketing met deze tips

De juiste aanpak voor een sterk linkprofiel. Zomaar een linkje op een website plakken is er niet meer bij, deze dienen bij een weloverwogen partner geplaatst te worden. Ook wordt de waarde van een link veel hoger wanneer hij begeleid wordt door ee...

Door Jacco van Lith - 30 November 2014
Lees verder

Mobile Friendly: Is jouw website al “Mobile Friendly”?

We kunnen er niet omheen. Steeds meer mensen bezoeken een website via hun mobiele telefoon. Onderzoek van RKG in de Verenigde Staten toont aan dat 39% van de internetgebruikers die via Google zoeken, zoekt via hun mobiele telefoon. Dit aandeel blijft...

Door Maxime Eringa - 21 November 2014
Lees verder

Social Media: Make them care!

Voor alle digitale media geldt dat regelmatige positieve berichtgeving belangrijk is. Dat kan in vele vormen en hoeft zeker niet te betekenen dat je al die content zelf moet maken. Het hele web draait op het principe van reproductie: nieuwssi...

Door Laura Ram - 22 October 2014
Lees verder

Google Algoritmes en Updates

Om te bepalen welke sites naar boven komen met welke zoekopdrachten maakt Google gebruik van algoritmes, ingewikkelde wiskundige formules die strikt geheim zijn. Google maakt gebruikt van honderden algoritmes waarvan de meeste niet eens bekend zijn m...

Door Romy Manshanden - 16 September 2014
Lees verder

SEO voor Afbeeldingen

In de praktijk merk ik dat veel bedrijven geen weet hebben van hoe belangrijk het is om gevonden te worden in zoekmachine van Google wanneer mensen zoeken op afbeeldingen. Daarom zal ik vandaag aandacht besteden aan dit onderwerp en een aantal tips g...

Door Jacco van Lith - 18 June 2014
Lees verder

Nieuw Google Algoritme: Panda 4.0

Op 21 Mei 2014 tweette Matt Cutts dat Google een nieuwe update van het algoritme Panda werd uitgerold.  Vorig jaar maakte Google bekend dat het zich niet alleen maar meer gaat richten op grote veranderingen in het algoritmes maar da...

Door Romy Manshanden - 25 May 2014
Lees verder

Van Lead naar Sale in Adwords

Het is zo ver! We kunnen vanaf deze maand echt gaan meten wat we binnenhalen met Adwords! Het verzamelen van leads (middels een formulier of anders), betekend straks niet meer dat je lastige CPL (cost per lead) berekeningen moet maken. We kunnen stra...

Door Romy Manshanden - 31 January 2014
Lees verder

"Not Provided" in Analytics

Het zat er al een tijdje aan te komen maar nu is het toch echt helemaal doorgevoerd. Organische zoekwoorden zijn niet meer te zien in Google Analytics. Deze worden nu weergegeven als “Not Provided” in de standaard rapportage. Voor de...

Door Duncan Borsboom - 03 October 2013
Lees verder

Nieuwe update van Google’s algoritme Penguin in aankomst

Algoritmes Algoritmes van Google, de algoritmes bepalen welke websites bij welke zoekopdrachten bovenaan komen te staan en welke niet. Dat wordt bepaald door een aantal factoren, onder andere hoe de site is opgebouwd, inhoud (content), popularitei...

Door Romy Manshanden - 22 May 2013
Lees verder

Zoektrechters in Adwords

Sinds de geoptimaliseerde campagnes van AdWords zijn er een aantal nieuwe interessante functies toegevoegd of makkelijker gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan de sitelinks die je nu per advertentiegroep kan toevoegen inplaats van alleen op campagneniveau....

Door Duncan Borsboom - 08 May 2013
Lees verder

Google Shopping & Adwords

Alweer een tijdje kun je in AdWords als webshop je producten toevoegen aan je advertenties. Ook kon je apart producten al via een XML feed in Google Shopping naar boven laten komen in de zoekresultaten maar nu kun je ze ook aan je advertenties toevoe...

Door Duncan Borsboom - 29 April 2013
Lees verder

Misverstanden omtrent SEO teksten

Op internet is onwijs veel te lezen over wat je vooral moet doen om zo de vindbaarheid van je website te vergroten. Maar helaas staat er ook veel verouderde of soms zelfs foute informatie op internet. Daarom hier een aantal misverstanden over zoekmac...

Door Romy Manshanden - 20 April 2013