onze expertise aan het woord

Lees verder

Best Practices LinkedIn Ads

Richt jij je op de B2B-markt? Dan biedt adverteren via LinkedIn je heel gerichte kansen. Naast dat 43% van alle bedrijven dit platform (nog) niet gebruikt om op te adverteren, weet je zeker dat je alleen bedrijven en professionals target. Ben je op z...

Door Merit - 21 September 2018
Lees verder

De toekomst van Search: ben jij er al klaar voor?

Als je vandaag de dag op zoek bent naar een zwarte kast of dat ene paar roze Nike’s, is het vrij voor de hand liggend dat je jouw mobiel of computer pakt en in Google een zoekopdracht doet. Maar deze manier van online zoeken zal veranderen!...

Door Maxime - 26 July 2018
Lees verder

Google AdWords is dood. Lang leve Google Ads!

Google is al sinds begin dit jaar bezig met het uitrollen van het nieuwe ‘verbeterde’ AdWords. Na een lange tijd sporadisch de bèta versie aan de gebruikers te hebben voorgeschoteld, is Google sinds 1 juli officieel overgestapt en...

Door Jacco - 20 July 2018
Lees verder

Whitepapermarketing voor leadgeneratie

Het belang van het schrijven van whitepapers is al lang bekend. Bedrijven schrijven deze om hun specialistische kennis te kunnen delen met bestaande- en potentiële klanten. Maar het schrijven van whitepapers, en het inzetten van een marketingpla...

Door Maxime - 03 April 2018
Lees verder

Mijn ervaring als online marketingstagiaire

In tegenstelling tot mijn voorgaande blogs, waarin ik inging op de nieuwste ontwikkelingen binnen het online marketing vak, gooi ik het in deze blog over een meer persoonlijke boeg. In deze blog kijk ik namelijk terug op hoe ik mijn stage bij DBOM he...

30 March 2018
Lees verder

Duncan @ South by Southwest Conference - Part 2

Dag 4: Face Recognition, Never Lose a Customer Again & New Dutch Wave Dag 4 begon ditmaal niet met een ‘Breakfast Taco’-ritueel, gezien Austin bekend staat om haar taco’s die volgens de lokale bevolking prima door kunnen voor...

Door Duncan - 20 March 2018
Lees verder

Duncan @ South by Southwest Conference

Wat een ongelofelijke hoeveelheid informatie, inzichten, en inspiratie komt hier op je af. Als een ‘first-timer’ hier op SXSW wist ik niet echt wat ik moest verwachten, maar na de eerste twee dagen kan ik al zeggen dat het absoluut de moe...

Door Duncan - 13 March 2018
Lees verder

De Knowledge Graph: gebruik ‘m in jouw voordeel!

Google wordt steeds slimmer. Waar je vroeger met het invullen van een paar keywords op je website al gemakkelijk op de eerste pagina zoekresultaten kwam te staan, is er tegenwoordig een stuk meer voor nodig. Google doet dit niet om jouw rankings te v...

Door Anna - 27 February 2018
Lees verder

Mijn stage bij DBOM

Deze keer een iets andere blog dan normaal. Even geen scherpe toelichtingen of laatste nieuwtjes uit het online marketingvak. Nee, dit keer wil ik deze ruimte gebruiken om me even voorstellen, te laten weten wat ik doe, maar vooral ook wat ik heb ged...

07 February 2018
Lees verder

2018: het jaar van mobile first

Het houdt de gemoederen druk bezig: het uitrollen van de ‘mobile first-indexing’-updates van Google. Afgelopen juni hoorden we nog dat de switch naar mobiel even op zich zou laten wachten. Inmiddels heeft Google bekend gemaakt dat ze in b...

Door Lianne - 11 January 2018
Lees verder

Een Flauw Benul - Google’s dataverzameling

De serie blogs getiteld Een Flauw Benul wordt vanaf nu geschreven door onze nieuwe stagiair Robin Franken. Regelmatig schrijft zij over een onderwerp binnen digitale marketing waar zij kennis mee heeft gemaakt bij DBOM. Vraag je jezelf wel eens af...

12 December 2017
Lees verder

Gouden tips voor webteksten

Lezen van een scherm blijft een stuk lastiger dan lezen van papier. Het overzicht raakt sneller zoek. De lezer leest de zinnen scannend, en als je niet snel de aandacht weet te trekken van je lezer, ben je ‘m voor het einde van je inleiding al...

Door Merit - 28 November 2017
Lees verder

Groei explosief met Growth Hacking

De wereld van marketing is voortdurend in beweging. De marketingwetenschap verschuift namelijk steeds meer van offline naar online. Door deze verandering, en de mogelijkheid om resultaten nauwkeuriger te kunnen meten, is het zogenaamde Growth Hacking...

Door Martijn - 22 November 2017
Lees verder

Waarom je laadsnelheid dodelijk kan zijn voor je site

Jij wil dat jouw website zo hoog mogelijk komt in de Google zoekresultaten. Laadt jouw landingspagina dan wel snel genoeg? Google weegt jouw laadtijd namelijk mee in de rankingscore van je website. Hierbij wordt haarfijn gemeten en kan een tiende van...

Door Anna - 01 November 2017
Lees verder

Google gaat loco op local en offline sales!

Google heeft een stap gemaakt richting het koppelen van online onderzoek naar producten met de offline aankoop van het product in de winkel. Dit bleek gisteren uit de aankondiging van Kishore Kanakamedala, director of product management for online-to...

Door Duncan - 25 October 2017
Lees verder

Domain Authority: wat jij eraan hebt

Zoekmachines en vergelijkbare tools houden zich constant bezig met het indelen van websites. Om dit mogelijk te maken, geven ze elke website een waarderingsscore genaamd Domain Authority (of domein autoriteit). De posities in de organische resultaten...

Door Jacco - 16 October 2017
Lees verder

Waarom jij een ijzersterke anchor text nodig hebt

Ben je al een keer in aanraking gekomen met SEO? Dan weet je waarschijnlijk wat er wordt bedoeld met een “anchor text”. Weet je het nog niet? Dan is dit artikel voor jou. Voor iedereen die zich bezighoudt met SEO, is anchor text namelijk...

13 October 2017
Lees verder

De magische formule: contentmarketing + copywriting

Je publiek bereiken met de dingen die jij op je website plaatst, is wat je als schrijver voor ogen hebt. Maar met alleen het bereiken van je publiek is het nog niet gedaan. Jij moet hun interesse wekken, deze vasthouden en (misschien wel het belangri...

03 October 2017
Lees verder

Waarom jij écht een SEO copywriter nodig hebt

Eindelijk staat je website online. Maandenlang heb je keihard gewerkt om alles af te krijgen. Nu is het wachten. Wachten tot je gevonden wordt in de organische zoekresultaten van Google. En wachten doe je. Dagen, weken, maanden. Je googelt je helemaa...

Door Merit - 27 September 2017
Lees verder

Een Flauw Benul - Data en Analyses

Een Flauw Benul is een serie blogs waarin onze stagiair Mitchel van Luit de beginselen van online marketing bespreekt. Om de week schrijft Mitchel over een onderwerp binnen online marketing waar hij kennis mee heeft gemaakt bij DBOM. Veel mensen z...

Door Mitchel - 20 September 2017
Lees verder

Een Flauw Benul - In contact met social media marketing

Een Flauw Benul is een serie blogs waarin onze stagiair Mitchel van Luit de beginselen van online marketing bespreekt. Om de week schrijft Mitchel over een onderwerp binnen online marketing waar hij kennis mee heeft gemaakt bij DBOM. Tegenwoordig...

Door Mitchel - 04 September 2017
Lees verder

Waarom SEO zo belangrijk is en timing cruciaal

Zoekmachine optimalisatie (SEO) wordt te vaak onderschat. Meestal wordt er pas over nagedacht op het moment dat een nieuwe site reeds is gebouwd, web-content al is geschreven of een blog-post al live staat. SEO is de basis van een gedegen online m...

Door Maxime - 30 August 2017
Lees verder

Meer en minder kledingwinkels in Nederland

Vandaag bracht het CBS cijfers naar buiten waaruit blijkt dat het aantal fysieke kledingwinkels sinds 2013 met 9 procent is gedaald. Toch steeg het totale aantal kledingwinkels met 19 procent. Hoe dit kan? Steeds meer kledingzaken zijn online. De afg...

Door Mitchel - 29 August 2017
Lees verder

Een Flauw Benul - Een duik in SEA

Een Flauw Benul is een serie blogs waarin onze stagiair Mitchel van Luit de beginselen van online marketing bespreekt. Om de week schrijft Mitchel over een onderwerp binnen online marketing waar hij kennis mee heeft gemaakt bij DBOM. Als je wilt d...

Door Mitchel - 22 August 2017
Lees verder

Een Flauw Benul: SEO je wel?

Een Flauw Benul is een serie blogs waarin onze stagiair Mitchel van Luit de beginselen van online marketing bespreekt. Om de week bespreekt Mitchel een onderwerp binnen online marketing waar hij kennis mee heeft gemaakt bij DBOM. Eén van de...

Door Mitchel - 09 August 2017
Lees verder

Tekort aan online marketeers

De cijfers liegen er niet om. De e-commerce markt groeit met de dag en steeds meer non e-commerce bedrijven worden steeds afhankelijker van hun online aanwezigheid. Bedrijven die van oudsher altijd konden vertrouwen op hun offline (marketing-) kanale...

Door Martijn - 04 August 2017
Lees verder

Helpt een CDN met je SEO?

Een Content Delivery Network (CDN) is een systeem van servers dat wereldwijd verspreid staat en webpagina’s of andere content (zoals video’s) serveert op basis van de geografische locatie van de gebruiker. Dit klinkt natuurlijk allemaal v...

Door Jacco - 31 July 2017
Lees verder

Exact match in AdWords straks wat breder

Google heeft aangekondigd in de komende maanden de exact match binnen AdWords iets uit te breiden. Dit betekent dat je meer volume zal hebben en meer klikken zal krijgen op de zoekwoorden die je op exact match instelt in AdWords dan voorheen. Even...

Door Maxime - 22 March 2017
Lees verder

Het 8-stappenplan voor lead nurturing campagnes

Uit onderzoek blijkt dat de helft van de leads die voor het eerst in aanraking komen met jouw bedrijf, diensten of producten, nog niet klaar is om te kopen. Maar hoe houd je deze leads dan vast? Want zeker is dat het overgrote deel van deze leads op...

Door Martijn - 20 September 2016
Lees verder

Vacature Online Marketing Stagiair(e)

Wij zijn een jong en creatief online marketing bureau in het centrum van Haarlem en wij zijn op zoek naar een stagiair(e) die ons team komt versterken. Als stagiair(e) ga jij ons ondersteunen met het opzetten en optimaliseren van o.a. Adwords en s...

Door Maxime - 12 April 2016
Lees verder

Zonder moeite meer leads uit je website halen!

Een bekend scenario, je hebt een website en met of zonder de hulp van DBOM komen er bezoekers. Best veel bezoekers. Maar het levert geen conversies op. Dat is jammer. Er kunnen aantal redenen zijn, de website mist een duidelijke call to action....

21 March 2016
Lees verder

Retargeting irritant of niet?

Als online marketeers is het voor ons heel normaal om met verschillende targeting mogelijkheden te werken. Onze klanten willen namelijk graag enkel en alleen de juiste mensen bereiken en daarmee kosten besparen, maar ook nodeloze kliks op betaalde ad...

Door Duncan - 05 August 2015
Lees verder

Mobilegeddon: Een Maand Later

Het is nu alweer bijna een maand geleden sinds Google’s laatste update: Mobilegeddon a.k.a De Mobile-Friendly Apocalyps. Maar wat hebben we er van gemerkt en wat moeten we nu eigenlijk doen? De Update en haar gevolgen Op 21 april vond de ni...

Door Maxime - 25 May 2015
Lees verder

Crawl bots in Google Analytics

Veel mensen gebruiken Google Analytics voor bijna alle data die ze nodig hebben over de bezoekers van een website. Dan is het natuurlijk van groot belang dat deze data klopt. Helaas kampt Google Analytics al een tijdje met bots die zich voordoen als...

Door Jacco - 15 May 2015
Lees verder

Dynamic Search Ads in Google AdWords

Wil je AdWords inzetten voor een grote website met veel producten? Dan kan je natuurlijk heel veel verschillende campagnes maken met tientallen advertentiegroepen, honderden keywords en en nog meer advertenties maar het kan ook makkelijker… Ze...

15 April 2015
Lees verder

Het doek is gevallen voor Internet Explorer

Na een lange lijdensweg van klachten, bugs en beveiligingsissues wordt Internet Explorer, Microsofts eigen webbrowser, dan eindelijk uit zijn lijden verlost.  Internet Explorer is voor vele van ons de browser waarmee we zijn begonnen, waarmee...

19 March 2015
Lees verder

Google Tag Manager: Waarom DBOM er gebruik van maakt!

Wat is de Google Tag Manager (GTM) precies? GTM is een tool die het voor marketeers als wij zelf gemakkelijker maakt om tags en scripts toe te voegen aan een website zonder dat de website code bewerkt hoeft te worden door een developer. Het enige wat...

Door Maxime - 04 March 2015
Lees verder

Rich snippets en dynamic structured snippets

Sinds vorig jaar heeft Google “Rich Snippets” geïntroduceerd, een manier om iemand van nog meer informatie te voorzien voordat ze klikken op een zoekresultaat. Sinds begin deze maand hebben ze dynamic structured snippets voor AdWords...

01 February 2015
Lees verder

SSL Certificatie en SEO

Helpt SSL certificatie bij de SEO van je website? Voor een antwoord op deze vraag kunnen we het kort houden; Ja, een SSL certificaat heeft een positieve invloed op je ranking in Google. De zoekmachinegigant heeft aangegeven dat ze websites met een...

Door Jacco - 06 January 2015
Lees verder

Waarom adverteren steeds belangrijker wordt

Consumenten worden steeds slimmer. Er wordt niet zo maar meer op een advertentie geklikt en gelijk een aankoop gedaan. Consumenten doen tegenwoordig uitgebreid onderzoek voordat ze uiteindelijk online converteren. Het wordt daarom ook steeds belangri...

01 December 2014
Lees verder

Word koning van de content marketing met deze tips

De juiste aanpak voor een sterk linkprofiel. Zomaar een linkje op een website plakken is er niet meer bij, deze dienen bij een weloverwogen partner geplaatst te worden. Ook wordt de waarde van een link veel hoger wanneer hij begeleid wordt door ee...

Door Jacco - 30 November 2014
Lees verder

Social Media: Make them care!

Voor alle digitale media geldt dat regelmatige positieve berichtgeving belangrijk is. Dat kan in vele vormen en hoeft zeker niet te betekenen dat je al die content zelf moet maken. Het hele web draait op het principe van reproductie: nieuwssi...

22 October 2014
Lees verder

Google Algoritmes en Updates

Om te bepalen welke sites naar boven komen met welke zoekopdrachten maakt Google gebruik van algoritmes, ingewikkelde wiskundige formules die strikt geheim zijn. Google maakt gebruikt van honderden algoritmes waarvan de meeste niet eens bekend zijn m...

16 September 2014
Lees verder

SEO voor Afbeeldingen

In de praktijk merk ik dat veel bedrijven geen weet hebben van hoe belangrijk het is om gevonden te worden in zoekmachine van Google wanneer mensen zoeken op afbeeldingen. Daarom zal ik vandaag aandacht besteden aan dit onderwerp en een aantal tips g...

Door Jacco - 18 June 2014
Lees verder

Nieuw Google Algoritme: Panda 4.0

Op 21 Mei 2014 tweette Matt Cutts dat Google een nieuwe update van het algoritme Panda werd uitgerold.  Vorig jaar maakte Google bekend dat het zich niet alleen maar meer gaat richten op grote veranderingen in het algoritmes maar da...

25 May 2014
Lees verder

Van Lead naar Sale in Adwords

Het is zo ver! We kunnen vanaf deze maand echt gaan meten wat we binnenhalen met Adwords! Het verzamelen van leads (middels een formulier of anders), betekend straks niet meer dat je lastige CPL (cost per lead) berekeningen moet maken. We kunnen stra...

31 January 2014
Lees verder

"Not Provided" in Analytics

Het zat er al een tijdje aan te komen maar nu is het toch echt helemaal doorgevoerd. Organische zoekwoorden zijn niet meer te zien in Google Analytics. Deze worden nu weergegeven als “Not Provided” in de standaard rapportage. Voor de...

Door Duncan - 03 October 2013
Lees verder

Zoektrechters in Adwords

Sinds de geoptimaliseerde campagnes van AdWords zijn er een aantal nieuwe interessante functies toegevoegd of makkelijker gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan de sitelinks die je nu per advertentiegroep kan toevoegen inplaats van alleen op campagneniveau....

Door Duncan - 08 May 2013
Lees verder

Google Shopping & Adwords

Alweer een tijdje kun je in AdWords als webshop je producten toevoegen aan je advertenties. Ook kon je apart producten al via een XML feed in Google Shopping naar boven laten komen in de zoekresultaten maar nu kun je ze ook aan je advertenties toevoe...

Door Duncan - 29 April 2013
Lees verder

Misverstanden omtrent SEO teksten

Op internet is onwijs veel te lezen over wat je vooral moet doen om zo de vindbaarheid van je website te vergroten. Maar helaas staat er ook veel verouderde of soms zelfs foute informatie op internet. Daarom hier een aantal misverstanden over zoekmac...

20 April 2013