4 min read

Sauna Kadoshop

case sauna kadoshop

Webshop Sauna Kadoshop is specialist in ontspanningscadeaus. Ze verkopen voornamelijk luxe merken als Thalgo en Cinq Mondes. Sauna Kadoshop is al meer dan 40 jaar een begrip in de saunawereld.

De uitdaging

Sauna Kadoshop had onze hulp nodig bij het promoten van saunaproducten die in heel Europa verkocht worden. Eerdere campagnes waren niet succesvol, omdat de markt voor luxe merken als Thalgo en Cing Mondes erg specifiek is. Met algemene termen als ‘dagcrème’ lukten het niet om de doelgroep te bereiken. De webshop is sterk afhankelijk van zoekopdrachten gericht op specifieke merken. En daar kwamen wij kijken.

Onze aanpak

De merkbekendheid van de webshop was dus bepalend voor het succes van de campagne. Om de bekendheid te vergroten en gelijk aankopen voor de kerstperiode te stimuleren, zetten wij van 9 tot 23 december display-reclamebanners in.

 

Bezoekers van Sauna Kadoshop die zich in een straal van 50 km rond Haarlem bevonden, kregen een advertentie te zien met de boodschap: ‘ontspanning is het beste cadeau’.

 

De advertentie stuurde de bezoekers door naar de webshop, waar ze vouchers konden kopen. Daarbij kregen ze bij elke aankoop van minimaal €100 gratis toegang tot de sauna. Hiermee stimuleerden wij de klanten om meer uit te geven in de webshop.

Het resultaat 

De resultaten logen er niet om. De click-through rate van 0,53% gaf al aan dat er veel interesse was voor de advertentie. Maar de resultaten van de campagne bliezen Sauna Kadoshop past echt omver.

  • Conversieratio: +24,7%
  • Omzetstijging: +80,6%
  • Direct verkeerstijging: +13,3%

De campagne had een conversieratio van maar liefst 24,7%, wat ook een gigantische positieve invloed had op de rest van het account. De inkomsten van andere campagnes stegen hierdoor namelijk met 80,6% ten opzichte van december 2017. Zo zie je maar wat effectieve online marketing kan opleveren!

Het effect van de verbeterde merkbekendheid werd duidelijk door te kijken naar het directe verkeer. Dit zijn gebruikers die op de website terechtkomen door de URL direct in de browser te typen. Waar het directe verkeer in de maanden ervoor daalde ten opzichte van het jaar ervoor, was dit jaar een stijging van 13,3% te zien. Een mooie prestatie al vraag je het ons!

Anna Wijnen
1
Conversieratio
1
Omzetstijging
1
Direct verkeerstijging

Contact

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.