4 min read

Eurotackle

Eurotackle case

Hengels, vislijnen, aas en molens: Eurotackle heeft alles in huis voor de sportvisser. De online webshop volgt de nieuwste vistrends en verkoopt de nieuwste modellen van hengelsportkleding. Met het ruimste assortiment op het gebied van hengelsport heeft het bedrijf voor elke visser het juiste materiaal om de mooiste vissen aan de haak te slaan.

De uitdaging

Eurotackle schakelde DBOM in om de ruim 13.000 producten aan de man te brengen via Google Shopping. De uitdaging? De omzet verhogen, terwijl de kosten gelijk blijven. In andere woorden: de ROAS moest omhoog!

De concurrentie op Google Shopping is moordend, en dus was het de taak van onze specialisten om hier een slimme oplossing voor te bedenken.

Onze aanpak

Om de ROAS te verhogen, zijn wij aan de slag gegaan met:

  1. Het optimaliseren van de feed voor Channable
  2. Het opbouwen van een Smart Shopping-campagne

 

Het productaanbod van Eurotackle werd nog niet optimaal getoond aan bezoekers, vanwege problemen in de feed. Wij hebben deze problemen getackeld door de feed op de juiste manier in te richten en het te verrijken met informatie die nodig is om een Google Shopping-campagne optimaal te laten draaien.

Zodra de nieuwe feed was ingeladen in het Google Merchant Center, bouwden we een Smart Shopping-campagne op. We lieten deze de eerste weken naast de huidige Shopping-campagne lopen, om meer informatie binnen te halen. Daarna hebben we de doel-ROAS geleidelijk verhoogd van 500% naar 1200%.

Het resultaat

Een jaar na onze aanpassingen, zag de klant de volgende resultaten:

  • Gemiddelde ROAS van €4 naar €12
  • Gemiddelde CPC van €0,22 naar €0,11
  • Conversiepercentage van 0,88% naar 1,94%

 

Het veranderen van de doel-ROAS was een schot in de roos, want sindsdien draaien we een ROAS van €12. Elke euro aan kosten levert dus €12 op. Dat is een verdrievoudiging van de ROAS!

Daarnaast heeft het optimaliseren van de feed ervoor gezorgd dat geïnteresseerde bezoekers nu veel beter het productaanbod zien. Hierdoor is het conversiepercentage dan ook flink toegenomen.

Tom van Bodegraven
1
ROAS
1
1
Stijging conversiepercentage
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.