- Leads, Marketing Automation, Online Marketingstrategie
Elysee Dental
Elysee Dental
Elysee Dental is hét full-service, tandtechnisch laboratorium van Nederland. Als onderdeel van de Modern Dental Group, vallen ze onder een van de grootste labs ter wereld. Daarmee zijn ze de partner van een groot deel van de Nederlandse tandartsen en orthodontisten. Naast laboratoriumonderzoek, voorziet Elysee Dental tandartsen van de nieuwste technieken en alle materialen die nodig zijn voor behandeling.
Elysee Dental's uitdaging
De uitdaging van Elysee Dental was drieledig:
- Marketinginspanning was niet inzichtelijk en efficiënt genoeg
- De samenwerking tussen marketing en sales was suboptimaal
- Een ambitieuze groeidoelstelling
Elysee Dental was op zoek naar een partner die hen kon helpen een strategisch plan te maken om hun gewenste groei te behalen. Daarbij was het van belang dat er meer inzicht kwam uit marketing en dat marketing efficiënter gevoerd werd. Als laatste zou de oplossing er ook eentje moeten zijn die de samenwerking tussen marketing en sales verbeterde. Zo kwam deze Hellodialog-klant terecht bij de Marketing Automation oplossing van DBOM: SharpSpring.
Aanpak
Bij het opstellen van de strategie hadden de specialisten van DBOM zowel een adviserende, als een uitvoerende rol. Zo adviseerden wij Elysee Dental over:
- Opstellen van persona’s
- Invullingvan de customer journey
- Design van templates en landingspagina’s
- Workflows en de benodigde content
- Lead Scores bepaling
- CRM migratie
Implementatietraject
Daarnaast begeleidden wij het gehele implementatietraject, waaronder het koppelen van site data, domeinverificaties, en het inregelen van Mailsyncs. Ook het gebruik van formulieren en het inzetten van tools als Zapier, waarmee koppelingen tussen de Webinar tool en de marketing automation tool mogelijk waren, hebben wij voor Elysee Dental gerealiseerd.
Garantie
Om het gewenste resultaat te kunnen garanderen, hebben wij elke maand de performance van Elysee gemeten en voortdurend advies gegeven om op of bij te schakelen waar nodig. Deze rapporten worden zo ingericht dat Elysee meteen ook een marketing Summary voor het interne MT heeft liggen en gemakkelijk intern kan schakelen.
Het resultaat
Door een beter inzicht in de salesresultaten en een helder overzicht in wat het verkeer doet, is het voor de marketingafdeling van Elysee Dental een stuk gemakkelijker geworden om de focus te leggen op de diensten waar vanuit hun klant veel behoefte is. Een greep uit de resultaten:
- Gemiddelde open ratio van emails gestegen van rond de 37% naar 45%
- Gemiddelde CTO gestegen van 14% naar 24-25%
Door onze strategie en het gecreëerde inzicht, weet Elysee Dental de ontvanger beter te cateren op gebied van content die aansluit bij hun behoefte. Dit zie je terug in de resultaten, waardoor het voor de salesafdeling ook gemakkelijker wordt om het gesprek aan te gaan. Zo komen ze over als de juiste partner van tandartsen en orthodontisten.
- Written by