fbpx
4 min read

Elysee Dental

De klant

Elysee Dental is hét full-service, tandtechnisch laboratorium van Nederland en daarmee ook dé partner van een groot deel van de Nederlandse tandartsen en orthodontisten. Naast laboratiumonderzoek, maakt Elysee Dental alle benodigdheden voor de behandelingen die tandartsen uitvoeren. Buiten Nederland servicen zij ook klanten uit de Nordics, Groot-Brittannië, Ierland, Spanje en België.

De uitdaging

Het management van Elysee Dental zocht een partner die hen zou helpen om de marketinginspanninen beter inzichtelijk en efficiënter te maken. Daarnaast was er de wens om de samenwerking tussen marketing en sales te verbeteren. Het einddoel? Inzichtelijk krijgen hoe vruchtbaar de marketinguitingen zijn, door een heldere terugkoppeling van sales. Zowel door de resultaten te beoordelen, als door overleg.

Als klant van Hellodialog was het dan ook een logische keuze om op te schalen van de Hellodialog Applicatie naar de Marketing Automation oplossing van DBOM.

Elysee Dental had hulp nodig bij het opstellen van een implementatieplan en de implementatie van SharpSpring. Daarnaast was er een strategisch plan nodig, om de komende jaren door gebruik van SharpSpring de gewenste groei te behalen.

Onze aanpak

Bij het opstellen van de strategie hebben de specialisten van DBOM zowel een adviserende, als een uitvoerende rol. Ze adviseerden Elysee Dental over:

  • Het invullen van de customer journey
  • Het design van templates en landingspagina’s
  • Workflows en de benodigde content
  • Het bepalen van Leadscores
  • De CRM migratie

Daarnaast begeleidden wij het gehele implementatietraject, waaronder het koppelen van site data, domeinverificaties, en het inregelen van Mailsyncs. Ook het gebruik van formulieren en het inzetten van tools als Zapier, waarmee koppelingen tussen de Webinar tool en de marketing automation tool mogelijk waren, hebben wij voor Elysee Dental gedaan.

Om het gewenste resultaat te kunnen garanderen, hebben wij elke maand de performance van Elysee gemeten en voortdurend advies gegeven om op of bij te schakelen waar nodig. Deze rapporten worden zo ingericht dat Elysee meteen ook een marketing Summary voor het interne MT heeft liggen en gemakkelijk intern kan schakelen.

Het resultaat

De leercurve om te werken met een marketing automation tool is behoorlijk stijl. Zeker wanneer je nog nooit in een dergelijke tool hebt gewerkt. Dit viel in het begin dan ook best tegen. Gelukkig hebben we een aantal trainingen kunnen geven, waarna het marketing- en later ook sales team goed hun weg konden vinden in de tool. Hoe beter dit ging, hoe vaker we elkaar konden vinden.

Door een beter inzicht in de salesresultaten en een helder overzicht in wat het verkeer doet, is het voor de marketingafdeling van Elysee een stuk gemakkelijker geworden om de focus te leggen op de diensten waar vanuit hun klant veel behoefte is. Een greep uit de resutaten:

  • Gemiddelde open ratio van emails gestegen van rond de 37% naar 45%
  • Gemiddelde CTO gestegen van 14% naar 24-25%

Door onze strategie en het gecreëerde inzicht, weet Elysee de ontvanger beter te cateren op gebied van content die aansluit bij hun behoefte. Dit zie je terug in de resultaten, waardoor het voor de salesafdeling ook gemakkelijker wordt om het gesprek aan te gaan. Zo komen ze steeds meer over als een echte partner van tandartsen en orthodontisten.

Stephan Terhaar
1 %
Gemiddelde open ratio e-mails
1 %
Gemiddelde CTO
1
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.