- Bereik, Data Analyse, Online Marketingstrategie
Broederliefde
De uitdaging
Onze aanpak
Via verschillende kanalen hebben we het evenement van Broederliefde gepromoot:
- YouTube
- Google Display Network (GDN)
We begonnen in de SEE-fase met het draaien van een campagne op Facebook. Deze campagne richtten we op personen die interesse hebben getoond in het kanaal Top Notch (Nederlands hiphop kanaal).
Degenen die interesse toonden in de advertentie, zijn we gaan retargeten in de THINK-fase. Zij kregen een remarketing-advertentie te zien die hen overtuigde een ticket te kopen.
Op deze manier hebben onze specialisten voor de klant vele Customer Journeys ingesteld. Zo zorgden we ervoor dat geen enkele geïnteresseerde bezoeker verloren raakte in het aankoopproces.
Het resultaat
Deze strategie bleek een groot succes. Door de budgetten goed te verdelen over de verschillende fases in de Customer Journey, hebben wij uiteindelijk het concert laten uitverkopen.
- Return on Investment: 34,3
- Totale bereik op Facebook: 550.772
- Aantal vertoningen op YouTube: 280.883
Het resultaat: de klant tevreden, wij tevreden en de bezoekers tevreden met een waanzinnige show van Broederliefde in Rotterdam Ahoy!
- Written by