4 min read

Broederliefde

Broederliefde concert

De uitdaging

Wij kregen de taak om voor het evenement ‘Broeders in Ahoy’ een ijzersterke online marketingstrategie op te stellen. Het doel? Een uitverkocht concert!

Om een volle zaal te krijgen, hebben wij de marketinguitingen verstuurd door middel van een potdichte Customer Journey Funnel. Bij het invullen hiervan, maakten we gebruik van het See, Think, Do, Care-model.

Onze aanpak

Via verschillende kanalen hebben we het evenement van Broederliefde gepromoot:

  • Facebook
  • YouTube
  • Google Display Network (GDN)

 

We begonnen in de SEE-fase met het draaien van een campagne op Facebook. Deze campagne richtten we op personen die interesse hebben getoond in het kanaal Top Notch (Nederlands hiphop kanaal).

Degenen die interesse toonden in de advertentie, zijn we gaan retargeten in de THINK-fase. Zij kregen een remarketing-advertentie te zien die hen overtuigde een ticket te kopen.

In de DO-fase vingen we deze geïnteresseerde bezoekers weer op met een Google Search-campagne, wanneer zij via Google zochten op termen als ‘Broederliefde’.

Op deze manier hebben onze specialisten voor de klant vele Customer Journeys ingesteld. Zo zorgden we ervoor dat geen enkele geïnteresseerde bezoeker verloren raakte in het aankoopproces.

Het resultaat

Deze strategie bleek een groot succes. Door de budgetten goed te verdelen over de verschillende fases in de Customer Journey, hebben wij uiteindelijk het concert laten uitverkopen.

  • Return on Investment: 34,3
  • Totale bereik op Facebook: 550.772
  • Aantal vertoningen op YouTube: 280.883

 

Het resultaat: de klant tevreden, wij tevreden en de bezoekers tevreden met een waanzinnige show van Broederliefde in Rotterdam Ahoy!

 

Broederliefde concert

 

Tom van Bodegraven
1
Return on Investment
1
1
Bereik op Youtube
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.