Adver-Online

Adver online case

Een verdubbeling van het aantal leads

Adver-Online is marktleider in online recruitment. Zij maken het recruitmentproces simpeler, sneller én leuker met innovatieve oplossingen. Van een gloednieuwe werken-bij website en Employer Branding tot Job Marketing. De specialisten van Adver-Online weten precies hoe ze de juiste kandidaten bereiken én binnenhalen voor hun klanten.

De uitdaging

Het ambitieuze bureau wil maar één ding… groeien, groeien en nog eens groeien. En wat heb je hiervoor nodig? Juist, een berg aan relevante leads.

Adver-Online gaf ons de opdracht om zoveel mogelijke goede leads binnen te halen. Het bureau was op zoek naar bedrijven die moeite hebben met het aantrekken en/of behouden van hoogopgeleid personeel. Die uitdaging gingen wij natuurlijk niet uit de weg!

Onze aanpak

LinkedIn is the place to be voor werkzoekenden én voor werkgevers die op zoek zijn naar nieuw talent. Deze laatste groep is precies de doelgroep die we wilden bereiken. Daarom besloten we om LinkedIn-campagnes te draaien.

We schreven een whitepaper, welke de LinkedIn-gebruiker gratis kon downloaden als hij zijn persoonsgegevens invulde. We maakten de drempel tot het achterlaten van gegevens lager, door middel van een leadgeneratie campagne. Hierdoor konden gebruikers hun gegevens direct in LinkedIn achterlaten.

Het voordeel van LinkedIn is dat je heel gericht kunt targeten. Wel liggen de kosten per klik een stuk hoger dan bij andere platforms. Hierdoor was het nóg belangrijker dat we de juiste doelgroep bereikten met de campagnes.

Om dit probleem te tackelen, hebben we drie varianten van de campagne gemaakt. Het enige verschil hierbij was de functietitel van de gebruiker. Zo konden we snel achterhalen welke doelgroep de beste resultaten opleverde en hier de focus op leggen.

Het resultaat

De inzet van onze specialisten leidden al snel tot verbazingwekkende resultaten. In slechts twee maanden zagen we een verdubbeling van het aantal leads, tegen vrijwel dezelfde kosten per lead (CPA: -2%). Daarbij had de campagne een conversieratio van 24,9%. Adver-Online kan nu nóg meer bedrijven helpen bij het bereiken en binnenhalen van de perfecte kandidaat.

Lianne Landsman
1
Aantal leads
1
Conversieratio
1
Kosten per conversie
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.