Bij DBOM zijn wij grote fans van SharpSpring. Deze multifunctionele tool maakt inbound marketing een eitje en leadgeneratie een feestje. Daarom dit keer een blog over de mooiste features van deze tool, waaronder SharpSpring Lead Scoring!
Feature 1: SharpSpring Lead Scoring
Wat is SharpSpring Lead Scoring?
SharpSpring Lead Scoring is een functionaliteit die gedetailleerd laat zien welke interactie een lead of contactpersoon heeft met jouw bedrijf. Het maakt het mogelijk leads te kwantificeren en prioriteren op basis van specifieke informatie die de lead heeft opgeleverd. Lead Scoring kan ook gedaan worden op basis van de activiteiten van de lead.
Custom Lead Scoring Parameters
Met SharpSpring kun je zelf custom lead scoring parameters instellen. Je geeft hiermee zelf aan wat je wel of juist niet belangrijk vindt om te meten bij een lead. Zo kun je op eigen wijze je funnel zo scherp mogelijk maken.
Door criteria in te stellen, kun je specifieke informatie naar voren halen over de lead of contactpersoon. Je kunt hierbij kiezen uit de volgende criteria:
- Fit: in deze sectie kun je regels instellen om de overeenkomsten te meten tussen jouw contactpersoon en je beoogde doelgroep. Denk hierbij aan persona, aangepaste kenmerken en contactinformatie.
- Engagement: deze sectie biedt opties om te zien hoe betrokken jouw lead is met jouw content. Hiermee kun je vervolgens ook meten wie dan het meest betrokken is bij jouw merk en content.
Notificaties voor sales
Bereikt een lead de minimale score om de sales-afdeling contact te laten opnemen? Dan krijg je van SharpSpring een notificatie. Tijd om er werk van te maken en ze bij je aan te sluiten.
Lees ook: Waarom marketing automation niet zonder content kan
Feature 2: SharpSpring Chatbots voor support
Een onbeantwoorde vraag kan voor een bezoeker de reden zijn om direct je website weer te verlaten. Des te meer reden om te zorgen dat je vragen dus zo spoedig en goed mogelijk beantwoordt. Betekent dit dat je continu aanwezig moet zijn om je chats te beantwoorden? Well, ain’t nobody got time for that.
Goed nieuws: daar heb je SharpSpring voor. Met de software stel je een chatbot in die de supportvragen geautomatiseerd beantwoordt. De chatbot is te customizen naar het design van de website en het type antwoorden dat de bot zal bieden aan je verschillende persona’s en doelgroepen.
Wat je moet weten over chatbots
Een chatbot is een geautomatiseerde vorm van communicatie. De bot kan bijvoorbeeld antwoorden geven op contentgerelateerde vragen en tegelijkertijd meer data verzamelen over de bezoeker. Zo kan de bot zorgen dat deze zelf de informatie verzamelt die nodig is om de vraag te beantwoorden, of juist jou de juiste gegevens doorsturen, zodat jij de bezoeker verder kunt helpen.
Kortom, je bespaart een hoop tijd en moeite door de meest voorkomende vragen door een chatbot te laten beantwoorden.
Lees ook: Dit zijn dé marketing automation trends voor 2020
Feature 3: SharpSpring Marketing Analytics
Wat is SharpSpring Marketing Analytics?
SharpSpring Marketing Analytics is een dashboard met daarin het overzicht op al je marketingactiviteiten. Van e-mailmarketing tot advertising campagnes, in het dashboard zie je alle belangrijke statistieken terug.
Meerdere apparaten volgen
Door de slimme software kun je jouw contactpersoon ook over verschillende apparaten volgen. Denk aan mobiele telefoons, desktops, laptops, tablets en zelfs slimme speakers. Het gedrag en gebruik kun je wederom terugzien in Marketing Analytics.
End-to-end ROI
Altijd al willen weten wat je kanalen bijdragen aan je uiteindelijke ROI? Ook dat zie je terug in Marketing Analytics. Marketing Analytics maakt het makkelijk om je doel te bepalen en te behalen en er tussendoor over te rapporteren. Zo krijg je inzicht in end-to-end ROI over alle kanalen en campagnes.
Feature 4: Webinar
Een webinar is een van die contentvormen die perfect is voor leadgeneratie. SharpSpring maakt het heel makkelijk om een landingspagina voor de webinar aan te maken, met daarop een formulier om de leads af te vangen.
Voordelen van webinars met SharpSpring
Met SharpSpring maak je gemakkelijk de landingspagina, de formulieren en de automated flow die volgt na een inschrijving. Door deze van tevoren helemaal op te zetten, bespaar je enorm veel tijd in de aanloop naar je webinar toe.
Ook is het bij een volgende webinar heel simpel en snel om een kopie te maken van die pagina. Op die manier ben je minder tijd kwijt aan het opzetten van de content eromheen, en houd je meer tijd over voor het maken van een goede, doordachte webinar.
Na de webinar kun je, als je jouw presentatie opgenomen hebt, deze gemakkelijk delen met je leads en een mailtje nasturen om de contacten te bedanken voor hun aanwezigheid.
Feature 5: Life of the lead
Wat is SharpSpring’s Life of the Lead?
SharpSpring’s Life of the Lead is een tijdlijn van interacties tussen de lead, de website, marketing, communicatie en alle andere gebeurtenissen of veranderingen in de vermelding. De tijdlijn kan tot 300 gebeurtenissen weergeven.
Waarom is Life of the Lead zo bijzonder?
Omdat elk icon in de tijdlijn aangeklikt kan worden om te bekijken wat de specifieke interactie was. Daarnaast kun je zien wanneer de gebeurtenis plaatsvond en krijg je zicht op eventuele additionele informatie.
De tijdlijn laat zien welke interacties een lead heeft gehad nadat én voordat de lead zich bekend heeft gemaakt. Denk hierbij aan: eerdere sitebezoeken of interacties. Kortom, het biedt jou het totaalplaatje van de (tot dan toe) anonieme bezoeker. En dat is heel fijn voor de salesafdeling.
Samenvatting
In deze blog hebben we je de vijf tofste features van SharpSpring laten zien. We hebben het gehad over:
- Lead Scoring: de methode om jouw leads stapsgewijs te veranderen in klanten
- SharpSpring chatbot: dé supportmedewerker die je sales gaat opvoeren
- Marketing Analytics: alle insights verzameld in één dashboard, van ROI tot Ads insights
- Webinars: hoe makkelijk je deze opstart en dupliceert
- Life of the Lead: om alle interacties van leads met je website te bekijken
Zin om hier zelf mee aan de slag te gaan? Wij staan voor je klaar. Plan een demo in of neem contact met ons op.